På SVEBRA värnar vi om miljön och strävar efter att främja en hållbar utveckling. Hållbarhetsarbetet är en naturlig del i det dagliga arbetet och därmed väl integrerat i våra verksamhetsprocesser. SVEBRA arbetar för att minimera påverkan på miljön främst genom att digitalisera verksamheten. Arbetet pågår internt men också gentemot våra arrangörer, medlemmar och övriga intressenter. Verksamheten ska bedrivas ur ett livscykelperspektiv där före, under och efter ska analyseras och eventuella åtgärder vidtas. Vi jobbar för att hålla en balans mellan miljö, innovation och ekonomi för att göra det bästa både för kund, miljö och ägare.
SVEBRA strävar efter att ha nöjda arrangörer och medlemmar genom utbildningar och andra tjänster av hög standar. Kvalitetsarbetet ska genomsyras av hög kvalité som är kostnadseffektivt. SVEBRAs tjänster ska hålla en hög kvalitetsnivå genom att involvera experter inom området. Leveransen ska ske på ett effektivt sätt oftast via digitala kanaler inom överenskommen tid. SVEBRA ska arbeta tillsammans med medlemmar och arrangörer med utveckling, förbättringar och hitta nya lösningar. SVEBRA ska bidra så att medlemmar och arrangörer kan hålla en hög kvalitativ nivå till sina kunder. Supporten till medlemmar och arrangörer ska vara effektiv med en kort svarstid, tillgänglig och kompetent.
Det ställer höga krav på stor transparens och att de samhällsnyttiga varor och tjänster som levereras är socialt, miljömässigt och ekonomiska hållbara. Våra medlemmar levererar dagligen dessa tjänster under affärsmässiga former.
SVEBRA har sedan 2019 arbetat med brandsläckares hållbarhet. Arbetet syftar till att ta fram en plan för brandsläckarens påverkan på miljön vid försäljning, verkstadsgenomgång och återvinning.
Håll koll på allt som händer.
Copyright 2025 © All rights Reserved. Hemsida Webbdesign Interwebsite Webbyrå